Jak Img 386.jpg

Jak sprawić, aby klient był zadowolony?

System CRM jest swoistego rodzaju zarządzaniem relacjami z klientami. Posiada on jednak kilka definicji. Dwie z nich są jednak najbardziej znane. Pierwsza mówi o tym, jakoby był to spis zbioru strategii także metod, które pozwolą firmom na długotrwałe pozyskanie interesantów. Natomiast druga głosi, że daje on przedsiębiorcom jako narzędzie informatyczne pomagające w prowadzeniu wydajniejszej sprzedaży i zmniejszeniu kosztów, jakie w naszych życiach ponosi przedsiębiorstwo. Niezależnie od wyjaśnienia terminu, system CRM zdecydowanie odbiega od marketingu masowego.

Każdy klient jest w tym wypadku bardzo ważny. Zwiększenie jego satysfakcji co do otrzymanych produktów bądź usług stanowi priorytet przedsiębiorcy, wdrażającego do naszej spółki system CRM. W taki rozwiązanie można utworzyć trwałe relacje, które przynoszą systematyczne zyski. Uznaje się, że informatyczny system CRM jest systemem komunikacyjnym, operacyjnym, jak i analitycznym. Składa się on też z serwera aplikacji oraz z serwera baz danych, a także z warstwy interfejsu.

Dzięki niemu podejmuje się też pomiarów wartości danego klienta. Klasyfikacja ta pozwala wyłonić konsumentów stałych, nowych, tymczasowych, potencjalnych i utraconych. Takiego podziału można osiągnąć poprzez: system RFM, metodę LVT, macierze POC oraz za pomocą CPPA. Wdrożenie CRM do firmy nie jest jednak proste. Przeszkodę być mogą bariery rynkowe, organizacyjne także finansowe. Aplikacje na telefon są bardzo ważne udogodnienie dla zabieganych przedsiębiorców. Najnowsze systemy CRM posiadają bowiem mnóstwo funkcji przydatnych przy prowadzeniu innej działalności gospodarczej. Wykup nieograniczonej licencji oprogramowania CRM i jego instalacja kosztują od 25 tys. zł netto. Jest to duże rozwiązanie.

Nabyć można oczywiście tańsze wersje. Forma takiej filozofii handlowej może jak widać pomóc całemu przedsiębiorstwu w utworzeniu stałej relacji biznesowej z osobami korzystającymi z usług bądź produktów firmy. Szacunek do klienta stanowi bowiem podstawę, aby przedsiębiorstwo dobrze prosperowało i zajmowałoby się pozytywnymi opiniami konsumentów.


Zobacz też na: http://www.zoller.com.pl